7. ALACAOLUK – KUMKÖY - GAYBULAR

MESAFE : 16.2 KM.

ALINAN TOPLAM  İRTİFA: 300 M.

TOPLAM  İNİŞ: 590 M.

MAKSİMUM  İRİTİFA : 495 M.

MİNUMUM  İRTİFA: 86 M.

ZORLUK DERECESİ: KOLAY

YOL: DERE YATAĞI, ORMAN YOLU VE PATİKA

SU: Yolun 0.2 km.sinde, 1.1 km. sinde, 1.4 km.sinde, Kumköy’de, 14.5 km.sinde, 14.9 km.sinde ve 15.7 km.sinde ve Gaybular Köyünde su mevcuttur.

KONAKLAMA : Otel/pansiyon şimdilik yoktur. Ancak muhtarlarla görüşülerek çadır kurulabilir.

KAMP: Bu parkur üzerinde pek çok noktada güvenle kamp kurulabilir.

BAKKAL/MARKET: Kumköy ve Gaybular’da market mevcuttur.

ULAŞIM: Kumköy’e Gönen – Yenice minibüsleri ile ulaşmak mümkündür.

İLETİŞİM: Bu parkurun vadilerde kalan küçük bir bölümü hariç cep telefonları ile iletişim imkanı mevcuttur.

GENEL YOL TARİFİ:  Alacaoluk cami ve köy kahvesinin hemen solundan aşağı doğru inen yola giriyoruz. Yaklaşık 100 metre sonra üçlü bir yol ayrımına geliyoruz. Bizim yolumuz soldan devam edecek. Sola döndükten hemen sonra, yolun altında büyük bir çeşme var. Su ihtiyacınızı buradan karşılayabilirsiniz. Bu yoldan devam ederek, mezarlık çitlerini geçip yoldan devam ediyoruz. Bir müddet sonra sağda daha büyük bir orman yolu göreceksiniz. Geldiğimiz yol bizi bu yola indirecek. Yola inince sağa sola sapmadan, tam karşımızda ki yola giriyoruz. Yolun hemen başında bir çeşme daha var. Bu yol bizi Alacaoluk Kalesi önlerine kadar getirecek.  Burada patika bize 2 seçenek sunacak. Sola devam eden işaretleri takip ederek yaklaşık 100 m. sonra Alacaoluk kalesine ulaşıyoruz. Kale 10 ya da 11. yüzyılda inşaa edilmiş. Kaleyi dolaştıktan sonra, geldiğimiz yoldan geri dönerek 3 yol ağzına geri dönüyor ve Kumköy istikametine devam ediyor ve  kısa bir süre sonra dere yatağına iniyoruz. Burada ki tahta köprüden derenin öbür tarafına geçiyoruz. Artık bizi destansı bir parkur bekliyor. Çok yoğun bir orman ve hemen yanınızdan geçen bir dere. Özellikle Nisan – Mayıs ayları harika. Derenin bu yakasından devam ederek mağaraya ulaşıyoruz. Mağara önünden dereyi geçerek bu kez karşı yakadan yürüyüşe devam ediyoruz. Bir müddet sonra dereyi çok kısa aralıkla geçerek tekrar bu yakaya geleceğiz. Ondan sonra Atıcıoba mahallesi altında inşaası devam eden sulama göletine kadar bu taraftan devam ediyoruz. Patika bir ara yükselerek dere yatağından uzaklaşacak ve sonra tekrar inecek. Gölet inşaatına gelip biraz ilerledikten sonra dereyi tekrar geçerek karşıdaki orman yoluna giriyoruz. Yükselerek gölet inşaatını solunuzda bırakan bu yoldan tam 1 km. sonra yoldan çıkarak soldan orman içine gireceğiz. Kaçırmamak için burada dikkatli olmanızda fayda var. Çok kısa ama dik bu iniş noktası özellikle ilkbahar aylarında otlar ile kapandığından sohbet ederken seçemeyebilirsiniz.  Ama dikkatli olunca hem sağdaki kaya üstündeki sola dönüş işaretini ve size aşağı iniş yolunu gösteren ağaçlardaki işaretleri görmemeniz  imkansız.  Buradan dere yatağına iniyor ve sola dönüp dere yatağından devam ediyoruz. Bir müddet sonra eski bir köprünün ayağı yanından çıkarak patikaya giriyoruz. Bu patika bizi ikinci bir köprüden geçirecek ve daha sonra dere yatağına indirecek. Derenin hemen kenarından giden bu patika bir müddet sonra sağdan dik bir şekilde yükselerek dere yatağından ayrılacak ve bizi nihayet ekilmeyen bir tarlaya çıkaracak. Tarlada işaretler yerde ve taşlarda. Dolayısı ile ilkbahar aylarında  otlardan göremeyebilirsiniz ama sorun yok. Çıktığınız istikametten dümdüz tarlanın uzak ucuna devam edin. Bir müddet sonra sağda ağaçlarda işaretleri göreceksiniz. Bu noktada tarladan ayrılarak arkadaki yola çıkıyoruz. Bu yol biraz sonra bizi taşlı daha büyük bir yola çıkaracak. Bu yolu takip ederek Kumköy Mezarlığının yanından asfalt yola çıkacağız. Sağa dönerek köy kahvelerine kadar devam edelim.

Kahveleri geçtikten hemen sonra asfalttan ayrılan sağdaki yola girerek Gaybular istikametine devam edeceğiz. Köy yol aşağı doğru devam edecek ve bir müddet sonra sağa ayrılan küçük bir yoldan hemen altında ki başka bir yola geçecek. Bu yol bir müddet sonra oldukça çok kısa ama oldukça dik ve genelde çamurlu / kaygan olan bir yokuşa gelecek. Burayı tırmanarak devam ediyoruz.  Buradan sonra işaretleri takip ederek ağaçlı bir bölgeden aşağı iniyor ve karşıdaki tepeye tırmanıyoruz. Ağaçlık alandan çıkınca yukarı tırmanan geniş bir açık alan bizi bekliyor. Bu alanın yokarısında tek bir ağaç var. Artemea yolu işareti bu ağacın üstünde. Ağaca doğru tırmanıyoruz ve oradan sola dönerek çitleri takiben yürüyoruz. Bir müddet sonra Gaybular köyüne giden yollara çıkacağız. Artık Gaybular yakın. Oldukça yoğun işaretleri takip ederek köy merkezine ilerliyoruz.