top of page

15.  ALAŞAR - KÜPÇIKTI - SARAÇLAR

MESAFE : 12.60 KM.

ALINAN TOPLAM  İRTİFA: 348 M.

TOPLAM  İNİŞ: 535 M.

MAKSİMUM  İRİTİFA : 456 M.

MİNUMUM  İRTİFA: 150 M.

ZORLUK DERECESİ: ORTA

YOL: DERE YATAĞI, ORMAN YOLU VE PATİKA

SU: Yolun 8.2 km,sinde ve köylerde su mevcuttur.

KONAKLAMA : Henüz yoktur.

KAMP: Bu parkur üzerinde pek çok noktada güvenle kamp kurulabilir.

BAKKAL/MARKET: Bakkal ve market yoktur. Ancak ihtiyaçlarınızı köylülerden karşılayabilirsiniz.

ULAŞIM: Toplu taşıma yoktur.

İLETİŞİM: Bu parkurun küçük bir bölümü hariç cep telefonları ile iletişim imkanı mevcuttur.

GENEL YOL TARİFİ: Alaşar köyüne girişten sonra sağa dönerek köy çıkışına doğru ilerliyoruz. Köy çıkışından itibaren orman yolundan işaretleri takip ederek yaklaşık 1.5 km. yürüyoruz. Orman yolunun 2 ye ayrıldıgı noktadan sağa doğru yoldan ayrılıyor ve meşe ormanı içerisine giriyoruz. Kah hiç bir patikanın olmadığı ormanlık alanda, kah kapanmak üzere olan küçük orman yollarında işaretleri takip ederek ilerliyoruz. bir müddet sonra Küpçıktı'ya giden ana orman yoluna iyice yaklaşıp gördüğümüz noktada bu yolun yanındaki daha küçük orman yolundan yürüyüşe devam ediyoruz. Köye yaklaştıkça orman seyrekleşecek ve bir anda köy girişindeki su deposu önünden ana orman yoluna çıkacağız. Aşağı doğru hafif bir eğimle inerek köy kahvesini tam karşımıza alan bir noktadan Küpçıktı köyü merkezine giriyoruz.

Küpçıktı kahvesi önünden sola dönerek işaretleri takip ederek köyden ayrılıyoruz. Aşağı doğru hafif bir eğimle inen küçük orman yolunu takip ediyoruz. Yolun en alçak noktaya gelip tekrar yükseldiği noktadan sağa dönüp kayaların üstünden patikaya giriyoruz. Çok kısa ama çok güzel bu patika sola doğru yükselerek tekrar orman yoluna ve kuru bir çeşmenin olduğu bir açıklığa bizi çıkaracak. Buradan devam ederek bir elektrik direği ve trafonun yanından geçerek yola devam ediyoruz. Yol buradan yükselmeye başlayacak ve bizi en yüksek noktasında geniş ve çok güzel bir açıklığa getirecek. Burada yaz kış akan bir çeşme de mevcut ve harika bir kamp alanı olur. Buradan tekrar aşağı doğru iniyoruz. Orman yolunun belli bir noktasında, hayvanlar kaçmasın diye yapılmış küçük bir tahta kapıyı açıp, derme çatma küçük köprüyü geçerek yoldan ayrılıyoruz. Girdiğimiz cevizlikten sola dönüp geçiyor  ve sonundan yeni bir orman yoluna giriyoruz. Bu yolda yaklaşık bir km. kadar ilerledikten sonra U dönüşü ile daha belirsiz eski bir orman yoluna girip inişe devam ediyoruz. Bir müddet sonra yol yükselmeye başlayacak ve orman sonuna doğru seyrekleşecek. Bu noktada açıklık bir alana çıkacağız. Bundan sonra sola doğru dik ama kısa bir çıkış bizi bekliyor. Çıkış tamamlandıktan sonra açıklık bir alandan aşağı inerek orman yoluna çıkacağız. Bu yolu kısa bir süre takip ediyoruz ve kısa sonra bu yoldan ayrılıp, sağa dönen küzük orman yoluna sapıyoruz. Bu yol artık bizi doğrudan yolun bitiş noktası olan Saraçlar Köyüne çıkaracak.